E-konto w banku internetowym

Konto internetowe wygodne jednak wielu klientów nie ma do niego pełnego zaufania. Na co zwracać uwagę przy wyborze e-banku i który wybrać? Jakie są zalety i wady typowego konta internetowego?

Tradycyjne banki muszą utrzymać swoje placówki i wykwalifikowaną kadrę. W bankach internetowych jest to zbędne ze względu na samoobsługę. Klienci sami zakładają rachunek, wykonują przelewy i administrują swoje osobiste konto w sieci, przez telefon lub usługę sms. Dodatkową zaletą jest możliwość płatności przez Internet za zakupy w sieci.

Tradycyjny bank wymaga kontaktu z placówką i tutaj pojawiają się opłaty za prowadzenia konta i inne usługi, które w wirtualnym świecie są darmowe. W obliczu konkurencji tradycyjne konta wprowadziły opcję konta internetowego, gdzie można osobiście załatwiać sprawy i jednocześnie mieć dostęp do swojego rachunku przez Internet.

Wybór jest niełatwy i uzależniony od trybu życia. Dla ceniących czas najlepszym rozwiązaniem jest e-bank. Dla tych, którzy posiadają większe wymagania i środki dobrze jest założyć konto w tradycyjnym banku z opcją internetową za to z oprocentowaniem.

Jeszcze jedna bardzo ważna uwaga. Reklamacje i skargi. Tradycyjne banki posiadają wykwalifikowaną kadrę i choć nie zawsze udaje się szybko załatwiać nieprzyjemne sprawy to z pewnością uda się osiągnąć cel szybciej aniżeli w wirtualnym banku. Posiadacze e-kont muszą zadowolić się kontaktem z konsultantami telefonicznymi, którzy nie zawsze posiadają na tyle wiedzy, aby przyśpieszyć i załatwić sprawy reklamacji.

Tutaj w grę wchodzi także kurier i czas oczekiwania na przesyłkę. Mbank wyszedł naprzeciw oczekiwaniom klientów uaktywniając platformę chat online, dzięki której można szybko uzyskać odpowiedzi na trudne pytania.

Każde konto internetowe w e-banku jest inne. Chociaż w przeważającej części opłaty są zerowe różnica występuje już w usługach związanych z przelewem zagranicznym, wyciągiem z banku lub pewnymi formalnościami. Najniższe koszty utrzymania konta w banku internetowym wiążą się z pewnymi trudnościami na platformie komunikacyjnej.

Na forach internetowych wiele osób skarży się na niedostatecznie kompetentną obsługę, długi okres oczekiwania przy skargach i reklamacji oraz inne problemy. Należy jednak przyjąć charakter banku, zwrócić uwagę na niskie opłaty i oszczędność czasu przy jego wyborze.

Dodaj opinie jako pierwszy!

      Dodaj swoją opinie

       

      Porównaj wybrane konta
      • Total (0)
      Porównaj Teraz
      0