Czy warto założyć Nest Konto Oszczędnościowe? Jakie jest aktualne oprocentowanie? Czy Nest Bank to dobry bank do oszczędzania? Analiza i opinie klientów.
Nest Konto Oszczędnościowe to najwyżej oprocentowany rachunek oszczędnościowy w ofercie Nest Banku. Wyróżnia on się całkiem niezła wysokością oprocentowania wśród innych banków.
Jako nowy klient (konto oszczędnościowe otwarte po 31.10.2023 r.), dostajemy promocyjne oprocentowanie nawet 7,1% w skali roku do 100 tys. złotych na okres 90 dni od otwarcia konta (pod warunkiem spełnienia warunków aktywności na koncie).
Oprocentowanie
Klientom, którzy spełnią warunki aktywności przysługuje oprocentowanie konta oszczędnościowego w wysokości 7,1% w skali roku (gdy saldo jest mniejsze niż 100 tys. zł) i 2,5% w skali roku (dla nadwyżki powyżej 100 tys. zł do 400 tys. zł).
W przypadku niespełnienia lub zaprzestania spełniania któregokolwiek z warunków aktywności, środki pieniężne zdeponowane na Nest Koncie Oszczędnościowym będą oprocentowane na 2,5% w skali roku.
Promocyjne oprocentowanie konta oszczędnościowego obowiązuje przez 90 dni od jego otwarcia.
Oprocentowanie i opłaty
Po okresie promocyjnego oprocentowania tj. (od 91 dnia od otwarcia rachunku) standardowe oprocentowanie rachunku wynosi 2,5% i obowiązuje do 30 września 2024 r..
powrót do menu ↑Warunki aktywności
By uzyskać promocyjne oprocentowanie na Nest Koncie Oszczędnościowym, klient musi spełnić w dwóch okresach warunki aktywności na Nest Koncie, które tak opisane są w tabeli oprocentowania Nest Banku:
Posiadacz Rachunku zobowiązany jest spełnić Warunki Aktywności w okresach: (1) do 30 dni od otwarcia Nest Konta Oszczędnościowego oraz (2) od 31 dnia do 60 dnia od otwarcia Nest Konta Oszczędnościowego.
1) zapewnienie na nim wpływu/-ów w wysokości min. 2 000 zł oraz
2) wykonania z niego min. 3 dowolnych transakcji spośród: Płatność BLIK, Operacja Kartą, przelew z wyłączeniem przelewu pomiędzy własnymi rachunkami w Banku.
Do wyliczenia wpływów nie zalicza się wpływów z tytułu: (1) przelewów pomiędzy własnymi rachunkami w Banku, (2) kredytów udzielonych przez Bank oraz (3) lokat.
W przypadku niespełnienia powyższych warunków oprocentowanie konta oszczędnościowego zostanie obniżone do 2,5% w skali roku do 400 000 zł przez 90 dni od otwarcia konta.
powrót do menu ↑Opłaty
Konto oszczędnościowe Nest Banku można otworzyć tylko w pakiecie z kontem osobistym Nest Konto. Na szczęście ten ostatni jest bezwarunkowo darmowy. Tak samo jak Nest Oszczędności.
W miesiącu klient może wykonać dowolną liczbę darmowych przelewów wewnętrznych. Bank nie pobiera z tego tytułu żadnych prowizji.
powrót do menu ↑Jak założyć?
Aby założyć Konto oszczędnościowe Nest Oszczędności należy posiadać darmowy rachunek osobisty Nest Konto. Wtedy wystarczy, że podczas składania wniosku o otwarcie konta osobistego zaznaczysz opcję uruchomienia konta oszczędnościowego. Można to zrobić na stronie banku:
Jeśli jesteś już mamy założone konto osobiste w Nest Banku wniosek o konto oszczędnościowe znajdziemy po zalogowaniu w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. W tym celu należy wejść w zakładkę Oszczędności i wybrać “+Nowe Konto”.
powrót do menu ↑Czy warto?
Nest Konto Oszczędnościowe to oferta warto rozważenia, ale tylko w wariancie promocyjnym, choć i ona nie jest przesadnie ograniczona. Stawka 7,1% obejmuje jedynie środki do kwoty 100 tys. zł i to tylko w przypadku spełnienia warunków aktywności na Nest Koncie (wpływ 2 tys. zł i trzy przelewy albo płatności kartą/blikiem) co dla wielu osób może być dużym wyzwaniem.
Oczywiście taka konstrukcja odsetek jest bronią obosieczną, co posiadacze rachunku mogą odczuć w przyszłości.
A co z innymi produktami oszczędnościowymi w Nest Banku? Nest Bank należy do grona instytucji z lepszą ofertą oszczędnościową. Dobrze płaci zarówno nowym (Lokata Nest Witaj), jak i obecnym klientom.
Najciekawiej wygląda Nest Lokata Witaj ze stawką 7,1% (po spełnieniu warunku aktywności w każdym z sześciu kolejnych miesięcy, czyli wpływ 2 tys. zł i trzy przelewy albo płatności kartą) oraz Nest Lokaty na Nowe Środki tutaj oprocentowanie wynosi do 5,2% w zależności od okresu umowy (3-24miesiące).
Ku przestrodze!
Założyłam konto w Nest bank, ponieważ karta płatnicza i konto osobiste są tam bezplatne. Oprócz dość kiepsko działającej i mało czytelnej aplikacji mobilnej większych problemów nie było. Do czasu założenia lokaty. Skusilo mnie dobre oprocentowanie. Założyłam lokatę na 6 miesięcy. 26 sierpnia lokata się skończyła i automatycznie odnowiła. Zdecydowałam się ją zakończyć korzystając z opcji ‘likwiduj lokate’ w aplikacji mobilnej. Lokata przeszła w stan zawieszenia i uzyskała status oczekującej na likwidację i tak już zostało. W momencie złożenia dyspozycji zakończenia lokaty, pieniądze powinny powedrować na wskazane konto, w tym wypadku na moje konto osobiste w nest bank. niestety tak się nie stało. Następnego dnia zadzwoniłam na infolinie, gdzie zostałam poinformowana, że jest jakiś problem techniczny, ale już został zgłoszony i moje pieniądze pojawią się wkrótce na moim koncie. Nie pojawiły się. Kolejnego dnia wysłałam zapytanie i reklamacje drogą elektroniczną. Otrzymałam odpowiedź, że bank pracuje nad sprawą, zadnych konkretow. Ponieważ moje pieniądze nadal były zablokowane, zadzwoniłam kolejny raz na infolinię, gdzie poinformowano mnie, że dyspozycję zakończenia lokaty mogę złożyć tylko dzwoniac do teleserwisu. Ciekawe, że nikt wcześniej nie wpadł na pomysł, żeby mnie o tym poinformować. Wykonałam kolejny telefon do teleserwisu, opisałam problem, przyjęto moja dyspozycję z obietnicą, że jeszcze tego samego dnia odzyskam swoje pieniądze. Po paru minutach bank zadzwonił i potwierdził, że dyspozycja zakończenia lokaty została przyjęta i pieniądze zostaną przetransferowane niezwłocznie na moje konto. Po kolejnych 15 minutach bank ponownie zadzwonił, tym razem informując mnie, że wprowadzono mnie w błąd i jednak nie zrealizują tej dyspozycji, że muszę się udać do oddziału banku i osobiście złożyć tę dyspozycję. Kiedy protestowalam i powolywalam się na regulamin, powiedziano mi, że mogę złożyć reklamację. Dodam tylko, że regulamin załączony do lokaty mówi, że można ją zakończyć w każdej chwili dzwoniąc do teleserwisu. Tak więc bank bezprawnie przetrzymuje moje pieniądze, do których nie mam teraz dostępu i nie wiem kiedy raczy mi je oddać. Komentarz chyba zbędny. Nieuczciwe praktyki, ja nazywam to zlodziejskimi praktykami. Unikać za wszelką cenę!
Witam. I jak sprawa się zakończyła?