Czy warto założyć eKONTO do usług w mBanku? Z jakimi opłatami należy się liczyć? W jaki sposób można zdobyć dodatkowe bonusy: 870 zł przy zakładaniu konta i do tego 7,5% na lokacie. Poznaj wszystkie zalety i wady tego rachunku. Zobacz nasza analizę opłat i korzyści.
mBank rozpoczął swoją działalność niemal 30 lat temu i od tego czasu systematycznie zdobywał doświadczenie na polu rozmaitych usług finansowych. Dziś to bank uniwersalny, bardzo popularny wśród Polaków. Posiada szereg ofert dotyczących zarówno bankowości detalicznej, jak i firmowej, korporacyjnej oraz prywatnej. Oczywiście bierze on udział w obowiązkowym systemie gwarantowania depozytów Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
Od 2001 r. rozwija i promuje swój flagowy produkt – eKonto. Rachunek ten od samego początku był skorelowany z bankowością internetową. Kiedyś był to tylko prosty ROR – aktualnie klienci mają do dyspozycji wiele narzędzi pozwalających na sprawne zarządzanie własnymi finansami.
Które eKonto wybrać?
mBank jest instytucją o profilu uniwersalnym. Klientom detalicznym proponuje ROR-y w różnych planach taryfowych:
- eKonto Junior – konto dla dzieci poniżej 13 roku życia,
- eKonto Możliwości – pierwsze konto bankowe dla młodych osób w wieku 13-24 lat, jego pełna pełna recenzja i opinie tutaj -> mBank konto dla młodych,
- eKonto do Usług – podstawowe konto osobiste w mBanku,
- mKonto intensive – prestiżowe konto dla zamożnych
eKonto do usług to podstawowy rachunek rozliczeniowy przeznaczony dla osób pełnoletnich. Konto osobiste w mBanku ma już ponad 2 miliony osób. Nic dziwnego – mBank był pierwszym internetowym bankiem, który zaoferował prawdziwe konto bez żadnych opłat.
Tabela opłat
Porównując ze sobą konta bankowe zawsze zwracamy przede wszystkim uwagę na to, z jakimi kosztami będzie się wiązało ich posiadanie. W przypadku konta mBanku koszty są ograniczone do minimum. Co zawiera wariant standardowy eKonta? Skrócona tabela opłat eKonta do usług w wersji podstawowej, została przedstawiona poniżej:
Tabela opłat i prowizji
Prowadzenie ekonta osobistego odbywa się bezpłatnie. Za obsługę karty do konta (do wyboru: Visa, Mastercard) mBank nalicza 10 zł miesięcznie. Nie robi tego, jeśli w miesiącu klient wykona plastikiem transakcje bezgotówkowe na łącznie min. 350 zł.
Gotówkę z konta klient może bez dodatkowych kosztów pobierać w maszynach przyoddziałowych oraz sieci Planet Cash. Jednak musi to być minimum 300 zł. W przeciwnym razie bank pobierze 2,5 zł.
Każda wypłata w innym bankomacie wiąże się z 5-zł opłatą. Od 4 czerwca dotyczyć to będzie również operacji gotówkowych Blikiem.
Karta
Do konta można wybrać dwa rodzaje kart: albo kartę Visa albo kartę MasterCard. Wydanie karty debetowej także jest usługą bezpłatną. Utrzymanie karty może być bezpłatne, pod warunkiem dokonania transakcji kartą na 350 zł w miesiącu. W przeciwnym razie trzeba będzie zapłacić 10 zł.
powrót do menu ↑Konto wspólne
eKonto osobiste może być prowadzone jako rachunek wspólny. Nie wiąże się to z dodatkowymi kosztami. W takim układzie każdy ze współposiadaczy otrzymuje własne dane do logowania (identyfikator, hasło).
Jeśli jednak drugi ze współposiadaczy ma odrębną kartę, dotyczą go standardowe opłaty z tym związane, czyli 10 zł miesięcznie. Daniny uniknie, jeśli wykona swoim plastikiem obroty bezgotówkowe na łącznie min. 350 zł w miesiącu.
Bankowość internetowa
W przypadku systemu transakcyjnego nie ma się do czego przyczepić. Obsługuje się go intuicyjnie. Łatwo znajdziemy w nim to, czego szukamy. Dodatkowo możemy spersonalizować ekran główny, czyli produkty, które mają się na nim wyświetlać.
Aplikacja mobilna
Aplikacja mobilna mBank PL zalicza się do najlepszych w sektorze bankowym.
Potwierdzają to wysokie oceny w sklepie Google Play ma ona notę 4,6, co daje jej ósme miejsce na rynku (średnia dla sektora to 4,4). W przypadku AppStore jest to 4,8 i trzecie miejsce (średnia identyczna).
Oprogramowanie pracuje płynnie. Odznacza się przejrzystą architekturą. Jej interfejs jest bardzo przyjazny użytkownikowi.
W aplikacji znajdziemy wiele przydatnych w codziennym zarządzaniu finansami funkcji. Mowa tu m.in. o:
- autoryzacji mobilnej (zatwierdzanie transakcji internetowych na ekranie zamiast przepisywania kodów z SMS-a),
- powiadomieniach push o zdarzeniach na rachunku typu przelew, płatność kartą (od niedawna użytkownicy sami decydują o zawartości tych komunikatów),
- czasowej blokadzie kart,
- automatycznym oszczędzaniu,
- przesyłaniu numeru konta w formie kodu QR,
- opcji skanuj i płać,
- szybkim połączeniu z konsultantem (bez konieczności przechodzenia autoryzacji).
Aplikacja mBank PL umożliwia płacenie telefonem. Wyróżnikiem aplikacji jest bogaty zestaw płatności mobilnych i funkcji Blika. Klient mBanku może korzystać z:
- Blika, w tym Blika zbliżeniowego (oraz sześciu innych funkcji Blika, np. prośby o przelew),
- Google Pay,
- Apple Pay,
- Garmin Pay,
- Fitbit Pay,
- Swatch Pay,
- Xiaomi Pay.
Wady? Brak możliwości dokonywania wpłat we wpłatomatach przy użyciu Blika. Wypłaty tą metodą są możliwe.
powrót do menu ↑Promocja 870 zł
Z punktu widzenia klienta promocje mBanku z łączną premią do 870 zł należą do najlepszych.
Wystarczy, że zapisze się on do promocji, otworzy eKonto (przez aplikację) i będzie z niego korzystać przez cztery miesiące (wpływ 1000 zł i 8 płatności kartą albo Blikiem), a otrzyma premię 520 zł w gotówce.
Oprócz tego mBank przyznaje dodatkowe 250 zł w programie rekomendacyjnym Polecambank i 100 zł za otwarcie rachunku dziecku.
Jakby tego było mało, mbank umożliwia otwarcie 3-miesięcznej lokaty z oprocentowaniem 7,5%. Obecnie to jedna z wyższych stawek na rynku.
Trwająca do 5 lutego 2025 r. akcja specjalna skierowana jest do nowych klientów. Regulamin stanowi, że są nimi osoby, które od 1 stycznia 2021 nie miały w mBanku konta osobistego lub oszczędnościowego. Posiadanie innych produktów (również jako klient biznesowy) nie stanowi przeszkody do udziału w promocji.
Pełna analiza promocji dostępna jest tutaj.
powrót do menu ↑Lokata 7,5%
Jeśli już otworzymy ROR w mBanku, będziemy mogli skorzystać z atrakcyjnie oprocentowanej promocyjnej lokaty na 7,5% w skali roku.
Kwota | Oprocentowanie w skali roku przez 3 miesiące |
---|---|
do 25 000 zł | 7,5% |
Lokata 7,5% dla nowych klientów to jeden z najlepiej oprocentowanych depozytów kwartalnych na rynku. Zapewnia 7,5% odsetek. Z tym że limit wpłat jest raczej niski, gdyż wynosi 25 tys. zł.
Lokatę zakłada się z poziomu systemu transakcyjnego lub aplikacji mobilnej. Taka możliwość istnieje do 30 dni od zawarcia umowy o konto osobiste.
powrót do menu ↑Zakładanie konta
Jeśli chcemy otworzyć eKonto osobiste bez wychodzenia z domu, do wyboru mamy trzy ścieżki. W każdej do zawarcia umowy wystarczy dowód osobisty.
Pierwszym krokiem w celu otwarcia konta w mbanku jest złożenie wniosku przez internet na stronie banku. Umowę o ekonto można zawrzeć przez kuriera, w aplikacji lub przez e-dowód
Kurier
Po wypełnieniu wniosku czekamy na przyjazd kuriera z dokumentami. Okazujemy mu dowód osobisty i podpisujemy dokumenty. Następnie czekamy na ich weryfikację przez bank. Gdy to nastąpi, otrzymamy login i pierwsze hasło, dzięki czemu możemy aktywować rachunek.
Potwierdzenie założenia rachunku uzyskuje się albo składając podpis na umowie dostarczonej przez kuriera. Można także ewentualnie udać się do placówki i tam wszystko omówić z doradcą. Zamówiona karta zostanie dostarczona maksymalnie do 10 dni.
Przez aplikację
- pobrać aplikację mBanku tutaj,
- po jej uruchomieniu wybrać odpowiedni rodzaj konta, które chcemy założyć,
- wypełnić kolejne strony wniosku,
- złożyć wymagane prawem oświadczenia (m.in. o polskiej rezydencji podatkowej),
- wykonać kilka zdjęć dowodu osobistego wg poleceń aplikacji (przód, tył, pod kątem),
- wykonać kilka zdjęć twarzy i nagrać kilka gestów (np. uśmiech) wg poleceń aplikacji,
- zapoznać się i zaakceptować kodem SMS umowę otrzymaną mailem,
- zaczekać na uruchomienie konta (bank poinformuje o tym mailem),
- aktywować konto poprzez pierwsze logowanie;
Uwaga! By korzystać z pełnej funkcjonalności konta otwartego online, trzeba potwierdzić tożsamość w oddziale. Wówczas odblokowuje się wyższe limity transakcyjne oraz można zdalnie akceptować umowy kredytowe, składać wnioski o świadczenia publiczne (np. 800 plus) i korzystać z profilu zaufanego.
E-dowód
Procedurę możemy przejść w aplikacji lub na stronie banku. W pierwszej opcji będziemy potrzebować aplikacji mBanku, w drugiej – aplikacji eDO App stworzonej przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. Dane potwierdza się, podając numer CAN z e-dowodu, PIN do niego oraz przystawiając telefon z włączoną funkcją NFC do czipa w e-dowodzie. Umowę zatwierdza się kodem SMS. Następnie aktywujemy ROR poprzez pierwsze logowanie.
powrót do menu ↑Czo warto?
eKonto to prawdziwy gigant usług finansowych. Rachunek ten cieszy się ogromną popularnością. Nic dziwnego – dzięki niemu można uzyskać szereg dodatkowych ofert. Klienci cenią sobie eKonto przede wszystkim za:
- promocje umożliwiające uzyskanie nawet 870 zł premii;
- 7,5% na promocyjnej 3-miesięcznej lokacie;
- wielofunkcyjna i prosta bankowość mobilną;
- różnorodne możliwości inwestowania pieniędzy poprzez konto (eMakler, Supermarket Funduszy Inwestycyjnych);
- płatne wypłaty z bankomatów dla małych kwot poniżej 100 zł;
Konto osobiste w mBank (eKonto) to pierwsze internetowe konto na rynku, które przez lata zresztą nie miało żadnej konkurencji. Teraz konkurencja już jest, ale nadal eKonto jest liderem w segmencie kont internetowych, które gwarantują dostęp do usług bankowych bezpłatnie, lub za naprawdę niewielkie pieniądze.
eKonto osobiste może być rachunkiem pierwszego wyboru (głównym). Przemawia za tym funkcjonalna bankowość elektroniczna i sprawnie działająca aplikacja oraz bogaty wybór płatności mobilnych. ROR otworzymy całkowicie online, za co możemy zgarnąć całkiem solidną premię.
Pod prostym do spełnienia warunkiem (obroty kartą na 350 zł w miesiącu) eKonto osobiste jest darmowe w utrzymaniu. Jednak trzeba uważać na ograniczenia związane z wypłatami z bankomatów. Dla niektórych klientów będzie to spora wada.
Użytkownicy zainteresowani propozycją mBanku, zyskują również dostęp do licznych narzędzi wspierających oszczędzanie i inwestowanie (konto oszczędnościowe, rachunek maklerski, fundusze inwestycyjne) oraz specjalnej aplikacji mobilnej pozwalającej między innymi na sprawdzenie stanu konta bez logowania oraz wykonywanie przelewu wprost na numer telefonu.
Do wad eKonta trzeba zaliczyć niestety dosyć skomplikowaną ofertę oraz niewielką sieć placówek. Poza tym część z usług jest płatna (użytkowanie karty, obsługa w oddziale). Z drugiej strony rozbudowana oferta eKonta pozwala na indywidualny dobór najpotrzebniejszych funkcji i – tym samym – spersonalizowanie usługi.
Opinie Klientów
Jakie są wasze Opinie o ekoncie mbanku ? Warto założyć?Na prawdę nie ma opłat za prowadzenie i przelewy? Jak się wpłaca pieniądze? Czy jest problem z wpłatomatami? Polecacie innym mbank – opinie prosimy umieszczać poniżej w komentarzach.
Zakładałam konto w mBanku przy jednej z poprzednich promocji typu “załóż konto i wpłacaj na nie co miesiąc x pieniędzy, a dostaniesz bonus w wysokości y”. Bonusy miały być wypłacane co miesiąc (chyba to było 3 x 50 zł), po spełnieniu warunków promocji + dodatkowy bonus za założenie konta przez selfie. Ani jeden bonus nie został mi przekazany automatycznie, pomimo tego że spełniłam wszystkie warunki promocji. Za każdym razem musiałam składać reklamację i udowadniać pracownikom banku, że spełniłam warunki promocji. Co więcej, wszystkie osoby z którymi rozmawiałam na infolinii lub czacie (już po złożeniu reklamacji), traktowały mnie bardzo opryskliwie, sugerując, że próbuję oszukać bank i że skoro nie dostałam bonusa, to znaczy że nie spełniłam jakiegoś warunku, a teraz chcę ich naciągnąć. Ostatecznie dwa razy moja reklamacja została uwzględniona i dostałam bonus, a przy trzecim bonusie już odpuściłam, bo uznałam, że 50 zł nie jest warte tego całego szarpania się z nimi i nerwów. Nie wiem jakie doświadczenia z tego typu promocjami mają inne osoby, ale dla mnie wyglądało to jak świadome działanie banku obliczone na to, że po pierwsze nie każdy zorientuje się, że nie dostał bonusa (zwłaszcza jeżeli ma sporo operacji na koncie), a dodatkowo części z tych, którzy jednak się zorientują, nie będzie się chciało bawić w reklamacje. Dla banku to w zasadzie czysty zysk: reklamują się świetną promocją, większość klientów jak już założyła konto, to pewnie nie zrezygnuje tylko z powodu braku bonusa, a koszt promocji jest dla banku x% niższy niż byłby, gdyby uczciwie przekazywali oferowane bonusy. Za tą interpretacją przemawia fakt, że pracownicy banku w ogóle nie byli zdziwieni moim przypadkiem, nie widzieli w nim żadnego problemu i stwierdzali tylko na pełnym luzie, że jak nie wpłynęło, to proszę zgłosić reklamację, jakby to była zupełnie standardowa sytuacja.
Zdecydowanie nie polecam.
Współpracę z mBankiem rozpocząłem ze 20 lat temu i o ile wtedy bak dawał jedne z największych możliwości i miał najmniejsze koszty, tak teraz to jakaś masakra. Stałych klientów traktują jak zło konieczne. Kontakt przez czat czy infolinię to katorga. Coraz więcej opłat i niejasnych do końca kryteriów do spełnienia. Aplikacja tragedia (spróbuj znaleźć i zmienić ustanowiony już przelew cykliczny). Żadnych bonusów dla stałych klientów
Jak ktoś ma już konto długo to jest nikim dla banku. Starym klientom podnosi się limity, dodaje czasami opłaty, gdy dużo zrezygnuje to je się zdejmie a nowych szuka się z otwartymi ramionami i daje prezenty. 20 lat mam konto w mBank coraz bardziej myślę o zamknięciu tu rachunków. Nie liczę na prezenty ale miałem mieć wiecznie”0″ Opłaty, limity a bardziej nowym do tego niż mi- więc pytam po co moja wierność temu bankowi?
Hej,
Zdecydowanie mBank! Wszystko jestem w stanie wykonać online. Świetna apka i przyjazny interfejs.
Do tego teraz za otwarcie konta otrzymamy 190 PLN!! po spełnieniu śmiesznych warunków.
Co ważne, by otworzyć konto nie musisz się nawet ruszać z domu 🙂
Gorąco polecam
Ania
W zasadzie nie mogę narzekać. Opłaty niewielkie, dobra aplikacja mobilna, ale mimo stażu około 20 lat nie mogę w banku uzyskać niewielkiego kredytu gotówkowego. I to nie pierwszy raz. W innym, “obcym” uzyskałam go w przeciągu ok. 2 godzin.
Świetny kontakt z klientami, pomoc w odzyskaniu utraconych pieniędzy poprzez chargeback, który Mbank przyjął bezzwłocznie a inne banki odmawiały. Wiec super bank i swietni ludzie, którzy pomagaja I bronia swoich klientów. Wielki pozytyw za to co robicie
W mBanku mam konto od wielu lat. Jest wciąż niezawodne, nowoczesne i funkcjonalne. Kiedyś wyróżniało się na rynku, było proste i tanie niemalże darmowe, a poza tym lekkie, łatwe i bardzo przyjazne. Teraz coraz bardziej zagmatwane, nieprzejrzyste i coraz droższe. Cennik coraz bardziej złożony, z licznymi pułapkami, warunki zmieniają się co pół roku. To nie budzi zaufania, staje się ociężałe, wyrachowane, skompilowane i nie daje wyraźnej wartości dodanej dla klienta. To bardzo dobre konto, ale jakoś nie budzi mojego entuzjazmu i chęci polecania.
Bank jest ok. Jednak zmuszanie mnie do przejścia na autoryzację mobilną z sms jest dla mnie nie do zaakceptowania. Nie mogę tolerować sytuacji kiedy uzależniony jestem od aplikacji a te z reguły posiadają najwięcej dziur i najczęściej zawodzą.
to samo rozwiązanie wprowadził właśnie alior, z tego powodu szukam nowego banku. myślałam, że w mbanku uda się tego uniknąć 🙁 dzięki za tą opinię!
Z mBank jestem prawie od początku, a do sedna:
Zakładasz konto internetowo to dostajesz dyspozycję np abc bez wglądu co tam jest, jak złożysz 2 dyspozycję w ciągu 1 dnia to bank nie informuje ciebie w ogóle, i tu zonk czyli ktoś może włamać się i założyć fałszywe ( dla mnie) konto a ja nawet nie będę wiedział o tym ( tak stało się w moim przypadku)
Reklamacja to samo jw czyli nie widzisz na co złożyłeś reklamację tylko abc i że złożyłeś, jak ktoś uruchomi promocję to nie ma informacji od do , czyli mogą wyłączyć kiedy im to odpowiada, reklamacja 30 dni to teoria nie dotrzymują terminu a na pytanie dlaczego został przekroczony to odp proszę złożyć reklamację i tak toczę bój od 90 dni o niesłusznie potrąconą opłatę, wpłatomaty płatne, niższe oprocentowanie kont.jeden konsultant mówi jedno drugi zupełnie inaczej
Podsumowując nie polecam ja przenoszę się bo ostatnio zbyt dużo nerwów tracę na mBank
polecam MBank.
Nigdy nie straciłem u nich ani złotówki.
Wystarczy pamiętać o wykonaniu jednej transakcji i to wszystko
Z posiadanego konta i z aplikacji jestem zadowolona.
Szczególnie chat w aplikacji jest bardzo pomocny, wiele razy rozwiązałam w ten sposób jakiś problem.
Żadnych ukrytych kosztów nie zauważyłam ale nie korzystam z kredytów więc na ten temat nic nie mam do powiedzenia. Jedyną wadą póki co jest obsługa na infolini i w punkcie.Pracownicy są nieuprzejmi. Pieniedzy raczej nie wybieram ale płacę kartą również za granicą i z tym nie ma problemu.
Poza tym nie przeszkadza mi nic innego i jestem zadowolona z posiadania dwóch kont w mBanku.
Osobiście używam konta od 15 lat z niewielkimi zgrzytami ale zawsze będąc obiektywnym byłem zadowolony, jednak ostatnia sytuacja jest dla mnie niczym z filmu Barei i świadczy raczej o pogorszeniu jakości obsługi.
Poleciłem otworzyć konto osobie z rodziny właśnie w mBanku (nazywajmy ją dalej klientem).
9 lipca złożony został wniosek internetowo o założenie konta. 10 lipca nastąpił kontakt kuriera, w sprawie dokumentów z banku, niestety ponieważ kurier pracuje do 14 to nie ma jak dostarczyć do klienta umowy ponieważ klient nie bywa w domu przed 17 (sprawa typowa – większość z nas pracuje do 16.).
W związku z taką sytuacją Kurier zaproponował iż przekaże paczkę innemu kurierowi który obsługuje rejon gdzie klient pracuje. Oczywiście Klient wyraził zgodę licząc na szybkie dostarczenie paczki wszak od kolejnego tygodnia klient miał iść na zasłużony urlop.
Przez kolejne 3 dni robocze nie nastąpił żaden kontakt ze strony kuriera któury przekazywał paczkę ani ze strony kuriera który miał ją doręczyć.
Po interwencji w mBanku klient usłyszał że w zasadzie mBank nie ma wpływu na kurierów i nie ma jak zainterweniować, w związku z czym poleca “dogadywanie się z kurierem”. (trochę słabe że instytucja banku która podpisała umowę z firmą kurierską nie ma wpływu na jakość współpracy w tym zakresie, wszak klient nie wybierał tej firmy i nie miał wpływu na to jaką firmę do obsługi przesyłek wyznaczył bank)
15 lipca kiedy jeszcze przesyłka nie dotarła i dalej nie było kontaktu ze strony kuriera, Klient otrzymał informację z mlinii, że może anulować wniosek i ponownie go złożyć w oddziale mBanku.
Klient wprost zapytał czy taką operację jest w stanie w oddziale przeprowadzić w trakcie jednej wizyty, tzn. zamknąć wniosek, otworzyć kolejny, dzięki czemu w oddziale po około 15 minutach klient miał stać się szczęśliwym posiadaczem konta. Na mlinii potwierdzono że tak można zrobić.
16 Lipca kiedy, Klient przebywał już na urlopie, kurier podjął próbę doręczenia przesyłki w miejscu pracy (niestety nie mógł jej doręczyć z ww. powodu). Do firmy kurierskiej wystosowano reklamacje na pracę kuriera i brak kontaktu.
16 lipca jednocześnie klient odwiedził oddział mBanku, tam niestety okazało się, że mimo zapewnień pracownika mlinii, w oddziale nie można zamknąć wniosku, i należy zrobić to przez mlinię.
Jednocześnie poinformowano klienta, iż takie zamknięcie nie nastąpi od ręki lecz dopiero kiedy kurier zwróci dokumenty i zostaną one zniszczone. Czyli w obecnej chwili nie ma możliwości założenia konta w mBanku przez Klienta co może trwać nawet do miesiąca czasu, ponieważ do firmy kurierskiej wystosowano wcześniej reklamację na pracę kuriera, a firma kurierska zadeklarowała iż na odpowiedź zgodnie z obowiązującym prawem mają 30 dni. Jest to również czas w jakim mogą przetrzymać paczkę do momentu odpowiedzenia na zarzuty wystosowane przez Klienta.
W oddziale mBanku Klient dostał wprost informację w stylu “nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi”.
Mimo iż mBank jest instytucją która praktycznie od początku działalności była nastawiona na obsługę zdalną głównie internetową, w oddziale dodatkowo klientowi przedstawiono informację że “generalnie mBank poleca zakładanie kont w oddziałach”. Ja się pytam WTF????????? Po co jest funkcjonalność której nie polecają używać ????????
Polecono mi założyć konto mBanku postanowiłem więc to uczynić założyłem więc konto Podałem wszelkie niezbędne dane w tym również adres do korespondencji na który należy przesłać kartę, przez około trzy tygodnie oczekiwałem na kartę po trzech tygodniach zniecierpliwiony zadzwoniłem pan na infolinii powiedział mi że Karta została wysłana Na adres mojego zamieszkania sprzed 10 laty gdyż system wykrył że wtedy posiadałem i jakiś produkt w tym że baku. Poprosiłem więc ponownie aby przesłaną kartę na wskazany adres formularzu przy założeniu konta. Po tygodniu ponownie zadzwoniłem na infolinię zdziwiona pani powiedziała mi że kompletnie nie rozumie przecież system wie lepiej gdzie ma posłać kartę. Stwierdziłem więc że mam do czynienia z idiotami którzy wiedzom lepiej gdzie ja mieszkam i system bankowy również poleciłem natychmiast zlikwidować konto opryskliwa pani uczyniła to a ja rozstałem się z bankiem. Kategorycznie nie polecam tego banku zachowanie osób na infolinii jest nie do przyjęcia a myślenie że system bankowy wie lepiej co potrzebuję klient jest po prostu idiotyczne.
Odradzam zakładania konta w tym banku
Zdecydowanie POLECAM !!!.
Ostatnio mbank uwzględnił na moją korzyść reklamację w której prosiłem o cofnięcie przelewu (oba konta należały do mnie). Przelew przez pomyłkę zrobiłem na konto walutowe zamiast na złotówkowe w wyniku czego został naliczony spread (w grę wchodziła znaczna suma bo 6% wartości przelewu). Mbank bez problemów i w bardzo szybkim czasie (dwa dni robocze) cofnął przelew i zwrócił mi koszty przewalutowania !!!
Założyłem konto w mbanku w 2000 r, zrezygnowałem w tym roku. Obecnie mam konta w 2ch innych bankach. Wady mbanku, które skłoniły mnie do rezygnacji: Bank wprowadza dodatkowe opłaty za standardowe czynności, kliencie banku nie są informowani o kosztach jaki mogą np opłaty za przelewy walutowe przychodzące zarówno z Polski jak i z zagranicy w tym drugim przypadku bank tłumaczył się tym, że takie transakcje obsługuje PKO (jak dobrze pamiętam i to oni pobierają opłatę, szkoda, że brak takiej informacji w materiałach informacyjnych banku. Dodzwonienie się na infolinię niestety wymaga sporo czasu, bo trzeba wysłuchać reklam, kolejnych kroków, a następnie odpowiedzieć na wiele pytań weryfikacyjnych, w innych bankach trwa to znacznie krócej. Dawniej przejrzysta i intuicyjna strona internetowa zmieniła się w pogmatwany butik finansowy, który dodatkowo nieudolnie podpowiada, żebym kolejny raz wykonał jakąś transakcję. Wszystkie reklamacje jakie składałem zostały odrzucone, oczywiście z uzasadnieniem ale w przypadku gdy niesmak pozostaje gdy bank nalicza 600 PLN za kartę kredytową bo na rachunku głównym nie zostały spełnione limit transakcji (tymczasem na karcie dodatkowej limit transakcji był przekroczony 3 krotnie). Aplikacja mobilna przyzwoita ale znam lepsze. Mam okazję korzystać z innych banków i wiem, że są lepsze bardziej przyjazne dla klienta, mbanku nie polecam.
Założyłem sobie e-konto standard, i po przelaniu na nie kwoty, czekałem 5 dni zanim się pojawiła na rachunku. W końcu poszedłem do punktu mbanku i za sprawdzenie stanu konta w terminalu mbanku w moim mieście potrącili mi na dzień dobry 5 zł. Wykonane dwie płatności od tego momentu czyli 3 następne dni, jeszcze nie pojawiły się na moim rachunku, za wyjątkiem tego sprawdzenia stanu konta. Nadal widnieje na aplikacji cała kwota pomniejszona o te 5 zł. Naprawdę spodziewałem się czegoś innego. W dotychczasowym moim banku, każda płatność pojawia się najdalej po jednym dniu, czyli wykonana wieczorem widnieje już przed południem dnia następnego i nie ważne czy to dzień powszedni czy weekend. To jest konto elektroniczne i działa też w nocy, w niedziele i święta bez różnicy. Tym czasem w mbanku mamy jeszcze średniowiecze. Chyba siedzi tam jakiś “wajhowy” i zatwierdza podpisem na dokumentach każdą transakcję a przy tym kombinuje jak jeszcze tu z ciebie zedrzeć. Założyłem ten rachunek z powodu bliskości bankomatu, ale widzę że to jedyna zaleta (tylko z powodu tego, że się przeprowadziłem). Zresztą wypłaty z dedykowanych bankomatów też są płatne, jak wypłacasz mniej jak stówkę. Co z tego że dokonasz tych 5 płatności kartą żeby nie potrącali 4 zł jak i tak, gdy będą chcieli to ci ich nie zatwierdzą (albo nie wszystkie) do końca okresu rozliczeniowego i cała bajka o bezpłatnym używaniu karty bierze w łeb.
Bardzo dobra relacja ceny do proponowanej jakości. Intuicyjne rozwiązania w serwisie i aplikacji mobilne. Sprawna obsługa konsultantów. Dodatkowo ciekawa oferta dla młodych (córka wybrała kartę z własnym zdjęciem). Jestem zadowolony.
Otworzyłem konto 1 czerwca i zamknąłem 28 czerwca-powód?nie dotarła karta płatnicza. Po kilku telefonach i wizyty w oddziale druga karta nie dotarła. Podkreślam,ze nigdy nie zaginęła poczta do mojej skrzynki a nie raz były wysyłane karty płatnicze wznowione:/ mamy lipiec i dalej kart nie ma. Ani jednej ani tej drugiej-ponownie wysłanej. Jak by zależało im na klientach-poszliby na rękę i przystali na propozycji dostarczenia karty do odziali. Śmiem twierdzić,ze otrzymują tudzież wysyłają dokumenty do centrali a chyba przekierowanie karty do odzialu nie jest czymś problematycznym. Wystarcza chęci. A przy zamknięci konta Pani z banku proponowała mi abym jeszcze czekał na kartę:/ nie płace blokiem ani Apple Pay-pomimo,ze mam możliwość. Po to otrzymuje kartę aby ja mieć oraz chce płacenia nią w internecie bo mając Wallet trzeba mieć defacto kartę. To jest jednych bank, w którym okropnie mozolnie trwa produkcja i wysyłka karty. Powinien bank pomyśleć nad logistyka produkcji oraz o chociażby ustanowieniu wysyłki kart jako list priorytetowy,a nie zwykły.
Korzystam od lat z usług ogólnie mBanku i jestem zadowolony a wypłaty blikiem wprost strzał w dziesiątkę, wystarczy smartfon i aplikacja mobilna mbanku, Polecam naprawdę…
W przypadku wypłaty z bankomatów kwoty poniżej 100zł poprzez Blik niema żadnych opłat!Trzeba mieć tylko przy sobie smartfona a w nim mobilną aplikację mBanku. Super!
Aby skorzystać z obecnej promocji jednym z warunków jest “na Twoje eKonto promocyjne wpłyną jednorazowo pieniądze w kwocie nie niższej niż 1 000 zł, przy
czym nie może to być przelew z innego rachunku w Banku, którego jesteś Posiadaczem lub
Współposiadaczem”
Rozumiem, że nie może to być przelew z mojego konta w innym banku ?
A Pani w mkiosku twierdziała że chodzi o inne konto w ale tylko w mbanku, ech 🙁
mBank w ostatnich latach zaczął specjalizować się w zaskakiwaniu swoich klientów nowymi opłatami i prowizjami. Prowizja od wypłaty w bankomacie 1,30 zł, prowizja od wpłaty w bankomacie 2 zł. Podwyższenie opłat za kredyt odnawialny itp. Z darmowego konta została chyba tylko reklama. Całkowicie nie opłaca się również utrzymywanie większego salda na koncie, bo jest ono nieoprocentowane. Brak jest również korzystnych lokat. Krótko mówiąc po kilkunastu latach zaczynam się rozglądać za innym bankiem. mBank kiedyś poolecałem znajomym – teraz stanowczo odradzam.
Od połowy listopada 2 zł za wpłaty z euronetem
Konto niezłe, o ile ktoś ma ochotę ciągle podejmować ryzyko wypłat z obcych bankomatów (mBank nie ma własnych, do czego przyznaje się choćby na FB)
Konto 0 zł, ale za kartę pobierają 4 zł miesięcznie, gdy nie wykonasz 5 płatności (mam na myśli zwykłe konto, nie uwzględniam jakichś promocji).
Ogólnie ja bym nie narzekał, mbank jest dużym bankiem, jest w pierwszej piątce największych w Polsce. Uważam, że opłata 4 zł za karte jest uczciwa . Nie brzmi to jakoś dużo. Jeśli chodzi o bankomaty, to opłata 1,30 za wypłaty poniżej 100 zł , ale oni nie wprowadzili jej dla zysku ale dlatego, że operatorzy bankomatów wołają kasę za korzystanie
MBank: za darmo i bez wiekszych problemów, ale zero oprocentowania – cos za cos wiec nie ma co narzekac. Dobry tylko internetowo bo fizycznie jest nieosiagalny. Na palcach jednej reki mozna policzyc wpłatomaty w duzym miescie a obsluga w mPunkcie nie jest sympatyczna. No i trzeba miec szczescie zeby w ogole wplacic kase an konto bo wplatomaty czestawo lubia sie psuc.
A miało być tak pięknie, za zero, za darmo, bez oplat. I rzeczywiście kiedyś tak było. Potem wprowadzono tzw. ubezpieczenie karty, póżniej opłaty za kartę… Jednego nie mogę zrozumieć, dlaczego 21.04.2017 potrącono mi opłatę za kartę skoro zawsze okres rozliczeniowy mijał na koniec miesiąca oraz dlaczego to nie były 4 zł tylko 6zł. Początkowo aby uniknąć opłaty należało wykonać płatności kartą za nim. 300zł, teraz po cichu wprowadzono zasadę 5 transakcji- toż to zwykły szwindel. Trzeba uciekać z tego banku jak najszybciej.
rachunek – 0zł, karta – 0 zł, jakoś mnie nie dotycza wspominane opłaty a jestem klientką od 5 lat, widocznie dobrze korzystam z rachunku i jest adekwatny do moich potrzeb, do tego apka używana na co dzień a w razie potrzeby kontakt z mLiną bez koniecznośći pamietania haseł..
Z wlasnego doswiadczenia polecam mbank – brak minimalnych miesiecznych wplat, przelewy darmowe do wszystkich banków, emakler w rachunku, wysokie oprocentowanie lokat w emaxie – mala wada to stosunkowo mala ilosc bankomatów bezprowizyjnych (tylko bz wbk, euronet i cash 4 you) – natomiast jesli chcesz miec bankomat zawsze pod reka to tylko konto nest bank lub idea bank. Natomiast jesli konto się chce miec glownie do przelewow to taniej ci wyjdzie nest bank wg mnie
Mam ekonto w mbanku od 4 lat i z mojego doświadczenia to solidne i tanie konto. dobry serwis transakcyjny z całą masą funkcji no i przede wszystkim niskie opłaty.
Ja polecam ekonto w mBanku, sam posiadam już od kilku dobrych lat, zero opłat ale trzeba zrobić 5 transakcji, do tego bardzo fajna apka na komórki. Konto można założyć online
Byłem posiadaczem konta w mbanku.
Z mbankiem są wieczne problemy, infolinia niedoinformowana…
“mobilny bank” a ich aplikacja … Problem z wprowadzeniem NFC był ogromny i szczerze nie wiem czy już to mają.. W innych bankach jest już HCE – płatności telefonem a mbank w tyle.. Prowizji jest tyle, że głowa mała.. 1,30 ponizej stówy za wypłatę z bankomatu..
śmieszne. gdy byłem zamknąć konto, Pan nie mógł go zamknąć bo… bo tak i koniec i czekałem pół godziny aż zjawi się Pani która moze to zrobić. Dlaczego ten bank jest w większości na 1 miejscu albo zajmuje wysokie miejsce w rankingach najlepszych kont?
Ja obecnie mam konto w Idea Banku – konto dla wszystkich jest darmowe, bez zadnych warunków, karta Mastercard za 0 zł na zawsze bez jakiś transakcji na jakąś kwotę itd, za 0 i koniec plus bankomaty wszystkie w PL też za 0 zł. Dodatkowo 2 przelewy w miesiącu ekspresowe są za darmo a kolejne 3,50 zł.
Nie wiem co widzicie w tym “em banku”… radzę uciekać zanim wprowadzą tam prowizję od oddychania.
Pozdrawiam.
Jestem klientem mBanku od kilkunastu lat. Posiadam eKonto i właśnie ostatnio zapłaciłem 1,3 zł za wypłatę 20 zł (czyli prowizja banku wyniosła w tym przypadku 6,5%) z bankomatu, który dotychczas był bezprowizyjny (Planet Cash), więc obecnie nie ma de facto możliwości wypłacenia drobnej kwoty ze swoich pieniędzy trzymanych na eKoncie. Ponadto za kartę płacę nie 4 a 6 zł miesięcznie, a o oprocentowaniu środków na eKoncie zapomniałem lata temu (nie ma czegoś takiego) – to z pewnością „ukłon” mBanku w stronę stałych, wiernych klientów. Nie lećcie na ten lep – po jakimś czasie zaczną Was traktować tak samo jak mnie.
Od kilku lat mam konto w mBanku i jest co raz gorzej. Przede wszystkim nic nie oferują nowego stałym klientom. Opłaty wzrosły od momentu założenia konta. Interfejs nowego systemu do obsługi online jest moim zdaniem beznadziejny, kompletnie nieintuicyjny. Obsługa klienta zrobiła się fatalna. Na rachunku mojej narzeczonej same ustawiły się jakieś dwa zlecenia stałe. Wywiało środki z konta. Czas rozpatrzenia reklamacji tragiczny, wyjaśnień brak, jeszcze pan w placówce ją oszukał co do czasu rozpatrzenia zgłoszenia i źle wprowadził reklamację. Na infolinii trochę lepiej z kompetencją, ale dodzwonić się do nich strasznie długo zajmuje. Ogólnie dramat…
Przez internet OK, przez linie totalny chaos. Dosyć nachalnie wrzucają ostatnio na strony swoje reklamy, m.in. swojej telefonii, przy obsłudze w internecie zero problemów, no chyba że serwis jest nieczynny. Czasami mam wrażenie że zamienia się w jakiś bazarek
Jestem w Mbanku z 5 lat,regularnie wpłacam na konto pare tys. ale nadszedł czas na zmiane bo ich praktyki ofertowe strasznie mnie irytują
Srednio co 2 miesiace proponują mi karte kredytową z limitem 25000 i jest to oferta przygotowana “specjalnie dla mnie”…jak juz sie zdycydowałem i przeszedłem przez cała procedure to limit na karcie spadł do 11000 a za 2 dni zadzwoniła pani poinformaowac mnie ze analityk odrzucil mój wniosek….o co chodzi? składaja mi oferte , ja akceptuje a oni mi żebym spadał …. no to bede spadał , chyba do millenium.
Od lutego opłata 1,30 zł za wypłatę z bankomatu poniżej 100 zł. Strzelili sobie w stopę. Ja zmieniam bank.
mBank zdziera co miesiąc po 5zeta za samą gotowość do pobierania kasy w innych bankomatach!! Zaczął się drugi rok z bankiem i takie szopkii..A jak ktoś nie pobiera to mBank co na toooo??? może ktoś się obudzi!!? Tracicie klientów i to studentów biednych.